1.
Nabitý týždeň začal prednáškou grafika Tomáša Janeka, na ktorej rozvil dve podstatné myšlienky: dizajn je obal, ktorý musí byť funkčný a v neposlednom rade neatraktívny dizajn frustruje. „Človek je emocionálna bytosť, ktorú ovláda podvedomie,“ prezentoval študentom. Napriek tomu sa päť rôznych ľudí dokáže zhodnúť na jednom dizajne pretože má pravidlá a dizajnéri argumenty. Janek zaujímavo zhrnul problém súčasnosti. „Žijeme v dobe lenivej, ľudom sa nechce rozmýšľať a úlohou dizajnéra je urobiť jednoduché veci, aby ich ľudia ľahko pochopili,“ kriticky poukázal.
2.
Študentom zaujímajúcim sa o svet reklamných agentúr padla vhod prednáška Martina Wosku z TRIADu, kde pôsobí ako Strategy Director. „Ako vznikajú reklamné kampane“ chcelo vedieť viac poslucháčov, ako bola kapacita miestnosti v Jame. Jedna z najúspešnejších reklamiek
na Slovensku vytvára identitu pre modrého mobilného operátora a stáž v nej si vyskúšali viacerí študenti FMK. Pozície ako art director, copywriter, account manager či media production tak nie
sú na pôde školy vôbec neznáme.
3.
Fungovanie v reálnych médiách prišiel do školy odprezentovať redaktor z denníka SME Jozef Kortis. „Najlepšie sú tajuplné titulky, ktoré donútia človeka kliknúť si na článok respektíve
otvoriť si noviny,“ zdôraznil počas prednášky. „Dôležité je zaujať témou najskôr kolegov z redakcie, ak sa vám to nepodarí s nimi, tak určite nie s čitateľmi,“ upozorňuje budúcich žurnalistov. Podľa Kortisa majú printové noviny stále svoje čaro a znamenajú istú prestíž. Výber tém a správ za čitateľa považuje za pozitívum najmä pre viac zaneprázdnených ľudí.
Jedna z organizátoriek pedagogička Vladimíra Jurišová, ktorá sa podujatiu dlhodobo venuje, bola s týmto ročníkom nadmieru spokojná. „Najmarkantnejšou zmenou oproti minulému roku bola prevaha marketingových tém,“ opisuje vývoj, ktorým podujatie prešlo. Polemika okolo názvu eventu, ktorý nie celkom korešponduje s fakultou FMK bude pretrvávať aj naďalej. „Chápem, že v niekom to môže vyvolávať pocit, že tam budú veľké pokusy s chemikáliami, ale s názvom nemôžeme spraviť nič. Je daný ministerstvom, ktoré nás
kontroluje,“ uzatvára tému Jurišová.
Autori: Ďusi Tamáš, Marianna Sádecká