Neustále pretrvávajúca pandémia koronavírusu prinútila študentov FMK zostať doma. Do onlinového prostredia sa okrem prednášok a seminárov presúva väčšina podujatí. Ako budú prebiehať tie najväčšie?
Obmedzenia a zákazy sa prejavili v každej sfére života, dokonca aj v tej študentskej. Osobný kontakt nahradila onlinová komunikácia a priestory fakulty zostali prázdne na neurčitý čas. S aktuálnou situáciou sa museli vysporiadať okrem kabinetov a médií tiež fakultné podujatia. Aké zmeny prinesie nová forma a čo môžeme od eventov očakávať?
Konferencia Marketing Identity bude online
Jednou z najväčších konferencií, ktorú organizuje Fakulta masmediálnej komunikácie, je Marketing Identity. Žiaľ, tento rok ostanú priestory Smolenického zámku, kde sa jesenné podujatie každoročne koná, prázdne a konferencia prebehne onlinovou formou, a to dňa 11. novembra 2020. Livestream prednášok bude možné sledovať cez Facebook FMK alebo tiež cez oficiálny web https://marketingidentity.fmk.sk/.
Tohtoročná konferencia bude niesť aktuálny podtitul Covid 2.0. Diskutovať sa bude o budúcnosti marketingu či médií. Témou budú i digitálne technológie, ale aj ďalšie zaujímavosti. Paradoxne, vlani bola téma offline, dnes by sa bez onlinového pripojenia konferencia neuskutočnila.
„Aktuálne pracujeme na programe. Na konferencii vystúpi mnoho hostí z oblasti marketingu, zástupcovia reklamných a výskumných agentúr i samotní zadávatelia,“ informovala doktorka Vladimíra Jurišová, spoluorganizátorka podujatia. Na rozdiel od predchádzajúcich rokov konferencia nebude prebiehať vo viacerých sekciách, ako sme boli zvyknutí, ale v jednom súvislom programe. Výstupom konferencie bude aj tento rok zborník vedeckých príspevkov a štúdií na aktuálne marketingové témy. K jeho vytvoreniu prispeli účastníci a kolegovia zo Slovenska, ale aj zo zahraničia.
Týždeň vedy a techniky sa spojí s vedeckou konferenciou
Podujatie Týždeň vedy a techniky, ktoré patrí medzi najväčšie študentské podujatia na Slovensku, ponúka každý rok na FMK mnoho pútavých prednášok, workshopov a diskusií. Študenti si ho veľmi obľúbili, keďže naň prichádzajú ľudia z praxe. Pre pandémiu sa tento rok workshopy rušia.
Avšak sekcie, na ktoré sme boli zvyknutí, sa zachovajú. Výnimkou sú marketingové bloky. Tie nahradí konferencia Marketing Identity, účasť na nej potvrdilo množstvo zaujímavých hostí z oblasti marketingu. Organizátori si aj napriek nepriaznivej situácii pripravili pútavé a hlavne aktuálne témy.
Kabinet eventov pripravuje nové fakultné podujatia
Naši študenti sa podieľajú na tvorbe množstva zaujímavých udalostí. Podujatia, na ktoré sme boli zvyknutí počas celého akademického roka, vytvárajú v rámci kabinetu eventov. Doktorand Branislav Oprala potvrdil, že celý kabinet prechádza do onlinového režimu a rovnakou formou budú organizované aj ich naplánované akcie.
Výnimkou nebude ani najväčší jednodňový event, na ktorom sa každoročne zúčastnia stovky stredoškolákov. Deň otvorených dverí slúži najmä na propagáciu fakulty a privítanie nádejných FMK people na akdemickej pôde. Novým podujatím bude online FMK kvíz. Hlavnou témou si pripomenieme skutočný offlinový život na fakulte. Tento kvíz by mal prebiehať niekoľko týždňov a jeho víťazom sa stane len jeden človek.
Prichádzajúci vianočný čas si spestríme cez počítačové obrazovky, a to tradičným eventom Vjamnoce. Jednou z ďalších pripravovaných akcií je celodenný onlinový workshop so zaujímavými hosťami, dnes už úspešnými absolventmi našej fakulty. Zameria sa na audiovizuálnu tvorbu.
Študenti z kabinetu eventov plánujú zorganizovať aj prednášky zamerané na prevenciu a ochranu duševného zdravia. Ich cieľom bude ukázať študentom, že je v poriadku hovoriť o psychických problémoch. V réžii kabinetu budú aj ďalšie fakultné podujatia, a to onlinový bazár oblečenia, FMK roadtrip a FMK raňajky.
Tento semester to vyzerá, bohužiaľ, len na onlinovú komunikáciu. Dúfame, že sa čoskoro po všetkých zákazoch a obmedzeniach opäť stretneme a zaplníme chodby našej alma mater.