14856169_1641672709458359_1620974820925112841_o

Preto sme sa rozhodli spraviť rozhovor s človekom, ktorý má čo k téme povedať. 5 ľahkých a základných otázok sme sa pýtali online marketing špecialistu vo VISIBILITY Jakuba Gombára. Poďme na to!


 

POZOR, DÔLEŽITÁ INFORMÁCIA!

Priď si vypočuť celú túto tému vo forme prednášky už v pondelok 7.11.2016 do novej auly UCM na Bučianskej ulici č. 4/A v Trnave. Vstup je zdarma. Jakub odprezentuje túto tému komplexne v niekoľkých desiatkach minút v rámci Týždňa vedy a techniky 2016. Určite si to nenechaj ujsť, bude to stáť za to. Udalosť nájdeš tu.


 

Aká je práca v online marketingovej agentúre?

Práca v online agentúre je v prvom rade pestrá. Vďaka agentúre máme možnosť pracovať na množstve naozaj rôznorodých projektoch a nemôže sa stať, že nás omrzí jediný segment. Takáto diverzita platí na viacerých úrovniach, či sú to už výšky rozpočtov, rôzne produkty či služby, ale aj prístup ľudí či komunikačný jazyk, keďže sa staráme aj o medzinárodné projekty.

Prečo by mal človek robiť v online marketingovej agentúre? 

Lebo to otvára mnoho dverí a človek sa naučí riešiť množstvo naozaj rôznych problémov. V podstate platí, čo projekt, to osobité problémy a výzvy. A práve tie výzvy a problémy nás nutia sa neustále vzdelávať a napredovať, čo je podľa mňa dôležité v každom povolaní a v online marketingovej agentúre je to také prirodzené.

Kto je vhodným kandidátom do online marketingovej agentúry?

Každý, kto má prehľad vo svete marketingu a veľkú chuť sa učiť nové veci. V rámci agentúry si podľa mňa každý vie nájsť svoje miesto, keďže na jednom pracovisku pracujú kreatívci, grafici, analytici, stretégovia a ďalší.

12002141_10205037888367006_7512432694362829523_n
Podľa Jakuba medzi najväčšie faily uchádzačov patrí meškanie na pohovor a nulové vedomosti o firme, do ktorej sa hlásia / Foto: Mona Hurbanová/

Ako sa môže dostať mladý človek do online marketingovej agentúry aj napriek tomu, že nemá skúsenosti a prax? 

Existuje viacero možností či postupov, ako na to. Pre študentov taký najčastejší je stáž. Aj keď je stáž vo väčšine prípadov neplatená, stážista počas niekoľkých mesiacov získa vedomosti na nezaplatenie. Nič sa nevyrovná praxi, hlavne ak hovoríme o marketingu, tak preto treba najskôr investovať trochu svojho času a potom sa to zúročí mnohonásobne. Častokrát sa zo stážistov stávajú brigádnici, z brigádnikov zamestnanci, zo zamestnancov manažéri a tak ďalej. Dôležité je tiež samovzdelávanie a to napríklad aj čítanie nášho firemného blogu, kde si každý môže nájsť z online marketingu to, čo ho baví. O ďalších spôsoboch budem ale hovoriť viac v pondelok na mojej prednáške.

Aké sú najväčšie faily uchádzačov?

Ak meškajú na pohovor, nevedia nič o firme, do ktorej sa hlásia či sú na pohovore bez evidentného záujmu. Taktiež veľa sa dá pokaziť už emailom, ktorého príloha je životopis, a stáva sa to naozaj často.

A čo životopis a motivačný list. Aké by mali byť? 

Na začiatok je dôležitý formát a názov súboru. Životopis sa musí jednoducho otvoriť v rôznych prehliadačoch či operačných systémoch a mal by niesť priezvisko uchádzača tak, aby zrazu na HR oddelení v jednom priečinku nebolo 10 súborov s totožným alebo veľmi podobným názvom. Životopis by mal byť prehľadný, s relevantnými informáciami a doplnený o konkrétne úlohy, ktoré mal uchádzač na starosti v predchádzajúcich zamestnaniach. Takisto pri škole spomenúť mimoškolské aktivity či tému školskej práce, ktorá možno súvisela práve s online marketingom. Je dobré, ak uchádzač má aj profil na sociálnej sieti LinkedIn ako doplnok svojho životopisu.

Neváhaj si pridať tohto šikovného chalaniska aj na LinkedINe! ;)

Ďakujeme Jakubovi za rozhovor a prajeme mu všetko dobré a veľa ďalších úspechov.