Andrej Winter z agentúry Kantar hovorí, že metaverse má v našich životoch čoraz väčšiu budúcnosť. Účinný metaverse podľa neho vzniká vtedy, keď nám čo i len zlepší náladu alebo nás naučí niečo nové.
Tento rok má naša univerzita za sebou ďalšiu úspešnú konferenciu Marketing & Media Identity 2022. Konala sa 25. októbra v Divadle Jána Palárika a venovala sa téme Metaverse Is The New Universe. Vystúpilo tu celkovo 17 rečníkov z rôznych odvetví, ktorí predstavili svoju prácu v metaverse. Celé stretnutie sa aj naživo vysielalo na Facebooku FMK UCM.
V prvej polovici podujatia sa predstavili Zuzana Martináková a Oľga Dúbravská z TA3 či Andrej Winter z agentúry Kantar. Matej Gyarfáš zo spoločosti Better Virtual Architecture predstavil vstup do metaverse a Simona Mičová, ktorá pracuje ako podcast project manager pre Bauer Media Slovakia, ukázala podcasty rádia Expres či Europy 2, ktoré má pod palcom.
Neskôr vystúpili aj zakladateľka PR agentúry 1st CLASS AGENCY Katarína Remiaš a marketérka Veronika Bošková, ktoré predstavili marketingové tipy a správne tvorenie PR. My sme sa ale zamerali skôr na prvú časť, ktorá sa venovala najmä spomínanej metaverse.
Cieľom metaverse je spojiť virtuálne s reálnym
Druhý rečník konferencie Andrej Winter zastupoval Petru Průšovú – riaditeľku Kantaru pre strednú a východnú Európu. Kantar je celosvetová agentúra, ktorá vytvára rôzne výskumy a pracuje s dátami a údajmi z reklám, médií a digitálneho sveta. Na základe výskumov pomáha klientom rozvíjať a vylepšovať ich značky a publiku tak prináša nové pohľady.
Podľa Wintera je metaverse digitálny svet, z ktorého neexistuje fyzický produkt. „Cieľom je spojiť virtuálny svet s tým reálnym, a to hlavne kvôli počinom, ktoré nám pomôžu v živote,“ opisuje. Účinný metaverse podľa neho vzniká vtedy, keď nám čo i len zlepší náladu, niečo nás naučí alebo nám predstaví čosi nové. Prináša taktiež možnosti, ako oživiť značky, a tým sa viac priblížiť k zákazníkom.
Cieľom metaverse je spojiť virtuálne s reálnym a pomôcť ľuďom v ich skutočnom živote.
„Keď sa presunieme do metaversu, je tam základná otázka – ako ho vieme pri komunikovaní našej značky využiť alebo ako s ním správne a efektívne pracovať? Všetci vieme, aká je emócia dôležitá, aby značka rástla,“ vysvetľuje Winter.
Na ukážkach opísal, ako tento priestor využívajú veľké spoločnosti práve vďaka emóciám. Priblížil, ako funguje marketingový trh a ako majú značky využívať moderné trendy, aby spojením emócií vytvorili dielo s posolstvom.
Do tejto skupiny patria aj tri projekty, ktoré vyhrali cenu Cannes Lions 2022 za najväčšiu efektívnosť a kreativitu na trhu: Backup Ukraine, GreenPeace LosSantos +3°C a Dojacode.
Zachovanie ukrajinskej kultúry pomocou metaverse
Po vypuknutí vojny na Ukrajine sa naši východní susedia rozhodli zachovať svoje pamiatky aj v prípade, že by o ne v bojoch prišli. Prostredníctvom projektu Backup Ukraine spojili užívatelia približne 22 miliónov mobilov. V aplikácii vytvorili 3D pohľad na ich kultúrne pamiatky, ktoré naskenovali pomocou fotoaparátu. Ukrajinská kultúra vďaka tomu ostane navždy celá a neporušená, dostupná pre každého.
Prepojenie popularity s prospešnosťou
Organizácia Greenpeace sa spojila s vývojármi videohry Grand Theft Auto a v známom virtuálnom panamskom meste Los Santos sa zvýšila teplota o 3°C.
Žiaľ, Los Santos sa dostalo do tejto roly podľa vzoru Los Angeles. Mesto v poslednom roku skutočne zasiahli horúčavy a sucho, kvôli čomu vytvorili v hráčskom svete takúto simuláciu. Dospela až do štádia, pri ktorom si hráči museli nasadiť kyslíkové masky. Chceli tak poukázať na hrozby, ktoré môžu nastať, pokiaľ globálne otepľovanie nezačneme brať vážne.
Tanec s celebritami v metaverse
Projekt Dojacode, ako tretí ocenený na Cannes Lions 2022, si skutočne zaslúžil pozitívne ohlasy, a to najmä pre využitie moderných trendov, ktorými sú sociálne siete. Vznikol v spolupráci so speváčkou DojaCat a jeho zámerom bolo inšpirovať ženy, ktoré vedia kódovať.
„Vďaka projektu sa môžete kedykoľvek stretnúť so známymi osobnosťami od TikToku až po Instagram a pokojne si s nimi aj zatancovať. Je to pekný a dobrý spôsob zábavy vo svete metaversu,“ uzatvára Winter.