Medzi najviac zasiahnuté trhy kvôli koronavírusu patria tie kultúrne. Nič sa nenatáča a ani sa nikde nevystupuje. Našťastie to neplatí pre herný priemysel, ktorému sa logicky polepšilo. Videohry sú ideálnym prostriedkom na trávenie času v domácej izolácii.
Určite ste čítali desiatky článkov, kde sa dozviete, ako zabiť čas počas karantény. Vo väčšine prípadov sú to ale veci, ktorých popularitu ťažko odmeriate.
Asi najväčším úspechom aj vďaka pandémii sú masívne predaje novej hry od Ninteda – Animal Crossing: New Horizons. Tie sa doposiaľ vyšplhali na viac ako 13 miliónov predaných kusov, pričom sa hra okamžite zaradila medzi najpredávanejšie hry konzoly Nintendo Switch. Aj keď sa hry tejto spoločnosti predávajú vždy veľmi dobre, práve vydanie Animal Crossing v strede globálnej pandémie zvýšilo očakávané predaje.
Počty hráčov rastú
Ako povedal riaditeľ Activison Blizzard – Bobby Kotick hry sú perfektnou platformou, pretože spájajú ľudí prostredníctvom pocitu radosti, významu a účelu. Práve táto firma zaznamenala obrovský úspech svojej bezplatnej hry Call of Duty Warzone, ktorá pritiahla behom troch dní 15 miliónov hráčov. Ide teda o najrýchlejší masívny štart hry z kategórie Battle Royale.
O masívnom zjednotení hráčov počas krízy nasvedčujú aj nové rekordné čísla z najpopulárnejšej počítačovej platformy hier Steam od spoločnosti Valve. Ich nový rekord dokázal udržať na svojej platforme v jednom momente viac ako 20 miliónov hráčov.
Na tejto platforme sa najviac darilo hre Counter Strike Global Offensive štúdia Valve, ktorá tiež nastavila nový rekord v počte online hráčov na viac ako 1,3 milióna. Ak sa pozrieme na mesiac január, kedy pandémia ešte nebola v globálnej miere, čísla hry neprekonali ani 820-tisíc hráčov. Nárast počas pandémie predstavuje viac ako jednu tretinu pôvodnej hráčskej komunity.
Súčasťou hernej komunity sú aj e-sporty. Tie sa podobne ako všetky veľké podujatia museli kvôli karanténe kompletne zrušiť. Teda skoro. Keďže ide o elektronické športy, možnosť sledovania online z pohodlia domova tu bola prakticky od ich vzniku. A práve začiatkom marca sa konal veľký turnaj v spomínanej hre od Valve.
Ten sa celý presunul do online priestoru a diváci vytvorili celkom nový rekord, kedy turnaj sledovalo v jednom momente viac ako 1 milión ľudí, čím sa tento konkrétny turnaj zaradil medzi najsledovanejšie e-spotové zápasy v histórii.
Má to aj negatíva
Ak sa pozrieme na najočakávanejšie hry tohto roku, 19.mája vychádza veľmi očakávané The Last of Us 2. Štúdio Naughty Dog si však zažilo veľmi nepríjemnú situáciu, kedy sa na internete objavili príbehové videá z celej hry a odhalili kompletný príbeh aj s koncom.
Všetko nasvedčuje tomu, že ide o útok hackera, ktorému sa to podarilo vďaka odhaleniu tajných súborov v predošlých hrách štúdia. Bude veľmi zaujímavé sledovať, ako sa bude dariť predajom tejto populárnej značky. Keďže sa mnohí hráči nešťastnou náhodou k príbehovým zvratom dostali, možno si nebudú chcieť kúpiť hru za plnú cenu.
Ako spätne ovplyvnil celý videoherný priemysel koronavírus sa budeme môcť pozrieť až o niekoľko mesiacov. Dovtedy sa snáď situácia upokojí a začnú sa veci vracať na staré koľaje. Aj keď sa z prvého pohľadu môže zdať, že predaje hier stúpajú masívne, konkrétne situácie v herných firmách zatiaľ nepoznáme.