alenka
Alenka, 20 rokov, FMK
So žiadnym predmetom nemám veľký problém. Viac však oceňujem predmety, ktoré sú praktické, pretože prax sa nám v reálnom živote zíde určite viac ako teória. Tiež by som uvítala, keby sa aj na našej fakulte kládol väčší dôraz na jazyky.

Vorvi
Vorvi, 21 rokov, FMK
Určite nemčinu. Možno mi nepripadá ani zbytočná, ako zle vyučovaná. Mám maturitu B2 z nemčiny, no keby ma dnes po 2 a pol roku na vysokej počula moja nemčinárka, tak by mi dala po ústach a hanbila by sa za mňa. Problém je v tom, že síce sú dané sylaby, no učitelia ich nerešpektujú a učia asi podľa svojho šiesteho zmyslu. Potom, keď sa zmení vyučujúci, my sme tí, ktorí nič nevedia a tí, ktorí sa učia zo zlých kníh. A ocenil by som napríklad, keby práca v rádiu Aetter bola tiež predmetom. Keď môžeme mať atteliér ako predmet, prečo neskúsiť niečo rozhlasové?

Adriana
Adriana, 20 rokov, FSV
Keď sa nad tým tak zamyslím, každý z predmetov, ktoré mám, je spojený s tým, čo študujem, takže by som asi nijaký nenazvala zbytočným. Tiež neviem povedať, čo mi vo výučbe chýba. Zúčastňujeme sa rôznych diskusií a prednášok so súčasnými politikmi, veľvyslancami, takže máme aj kontakt s ľuďmi, ktorí sa pohybujú v našom odbore. Skôr ma mrzí prístup niektorých vyučujúcich a nechuť v ich očiach niečo nás naučiť.

Lenka
Lenka, 20 rokov, FMK
Možno sa to bude zdať čudné, ale žiadny predmet nepovažujem za zbytočný. Osobne skôr považujem za zbytočné skoré ranné prednášky, pretože na nich sa mi často podarí zaspať. Ocenila by som výučbu druhého cudzieho jazyka, pretože ovládať jeden jazyk v dnešnej dobe sa už skôr považuje za samozrejmosť.

Maťulka
Maťulka, 21 rokov, FMK
Pre mňa osobne bola zbytočná etika v prvom ročníku, keďže bola skoro celá len o filozofii. Tá ma sama o sebe nebaví, preto som si ju ani nedala ako voliteľný predmet, no predsa som sa jej nevyhla. A ocenila by som viac praktických predmetov, aby som sa naučila niečo robiť, niečo, čo by som si mohla napísať napríklad aj do životopisu.

Nicol

Nicol, 20 rokov, FSV
Určite sú to metódy výskumu v sociálnych vedách. Myslím si, že pre náš odbor je to zbytočný predmet a ťažko sa mi aj učí. Ocenila by som, ak by sme mali viac prakticky zamerané hodiny, pretože takých je málo.

Peter

Peter, 21 rokov, FSV
Jednoznačne politická sociológia. Okrem toho, že som sa nič nové nedozvedel a nič sme sa nenaučili, sme mali aj učiteľa, ktorého sa nedalo počúvať. V rozvrhu by som ocenil viac praktických cvičení a tiež aby boli tvorené skupiny s menším počtom študentov. A bol by som aj veľmi rád, ak by sa na vysokú školu prijímal menší počet uchádzačov.

Jana, 23 rokov, FF (odmietla poskytnúť foto)
Predmety nepovažujem za zbytočné, pretože každý kredit v našom štúdiu je veľmi potrebný. Ocenila by som, ak by nám rozvrh zostavili tak, aby bol vtesnaný na menej dní a aby prednášky neboli rozťahané počas celého týždňa. .

Vierka

Vierka, 21 rokov, FF
Predmet, ktorý považujem za nudný a najradšej by som ho vyhodila z rozvrhu je psychologická propedeutika. Je pravda, že sú tam základy psychológie, história, ale všetko to je neskôr (niektoré aj súčasne) obsiahnuté v iných predmetoch a podrobnejšie. Predmet, ktorý by sa mi teoreticky pozdával je niečo na praktický štýl. Mohli by sme sa napríklad zúčastňovať nejakých výskumov, prípadne boli probantmi vo výskume.

Ľuboš

Ľuboš, 20 rokov, FMK
Manažment a marketing mi počas môjho doterajšieho štúdia prišiel ako najmenej potrebný a využiteľný predmet, ktorý sa v rozvrhu vyskytol. Myslím si, že pre moju špecifikáciu je skoro bezpredmetný. Čo sa týka všeobecného rozhľadu, určite je prospešný. Ak sa zameriame na zmeny rozvrhu, privítal by som možnosť zostavovať si ho sám. Jednotliví pedagógovia by si nahlásili, kedy by mala ich prednáška prebiehať a študent by si zvolil termín, ktorý by mu najviac vyhovoval. Podľa môjho názoru je však z dôvodu nedostatočného počtu miestností s vhodnou kapacitou daná „požiadavka“ neuskutočniteľná.

Michal

Michal, 21 rokov, FMK
Nepovažujem ani jeden predmet za obzvlášť zbytočný. Myslím si, že predmety, ktoré máme v rozvrhu sa už nejaký ten rok učia, čiže ak by predmet bol zbytočný a nepomáhal nám, vedenie by ho už dávno zrušilo. A čo by som naopak v rozvrhu ocenil? Nakoľko nebývam až tak ďaleko od Trnavy, uvítal by som, ak by bolo možné, čo bohužiaľ asi nie je, keby sa nám predmety zmestili do jedného, maximálne dvoch dní. Osobne by som mohol dochádzať napríklad autom alebo autobusom a nemusel platiť privát. Predmetov nie je veľa a radšej by som si ich odsedel celý deň, ako mal medzi prednáškami „okná“.

Sajmi
Sajmi, 21 rokov, FMK
Myslím si, že každý predmet nám dáva základy, ktoré sa nám v profesii zídu. Ale ocenila by som asi viac praktických predmetov aj keď mimo vyučovania je ich dosť, radšej by som ich videla v rozvrhu.

Martina Judinyová