Ako prvý prišiel do organizačného tímu festivalu Aleš Najbrt v roku 1996, o rok neskôr sa k nemu pridal Michal Caban. Pracujú na festivalových upútavkách, ktoré sa každý rok obmieňajú. O svojej práci prezradili, že ich baví, i keď sú často v časovej tiesni. Michal prezradil, že sa riadi heslom „Človeku vždy niečo napadne, niekedy skôr, niekedy neskôr.“ Ihneď po skončení festivalu musia premýšľať nad daľším dizajnom. Ich návrhy odobruje priamo prezident festivalu Jiří Bartoška. Prezradili naňho, že je stále náročnejší, a preto sa často stáva, že musia vymyslieť aj tri návrhy, kým nejaký z nich schváli. Ako povedal Aleš, s Bartoškom vtipkujú o jeho estetickom cítení. Chodil na výtvarnú výchovu, tak „predsa o tom niečo vie.“
Aleš Najbrt je vtipný a veselý človek. Svedčí o tom aj návrh pre 48. ročník, ktorý bol totožný s predchádzajúcim ročníkom, len sedmička bola prelepená a prepásaná červeným perom na osmičku. Všetci jeho kolegovia sa na ňom bavili, keď s ním prišiel za „šéfom“ a prezentoval ho ako seriózny návrh. Nestretol sa s pochopením a musel pracovať na ďalšom.
Našim študentom odkazuje, aby využili čas na škole kreatívne a pracovali na sebe. Nechodili po brigádach, ale radšej sadli za počítač a skúšali nové veci. Prax je dôležitejšia ako titul pred menom či teoretické poznatky.
Fotografa Adama Holého vystriedal Václav Jirásek v roku 2006. Fancinovali ho obyčajní návtevníci, bez ktorých by festival nemohol fungovať. S návrhom použiť fotografie pre vizuál jubilejného 50. ročníka ho oslovili pred dvomi rokmi. Odfotografoval približne 750 až 800 snímok, z ktorých sa pre kampaň použilo okolo 560.
Text: Patrícia Rosenbergová
Foto: czechdesign.cz / kviff.com