U nás sa pri ohníčku sedieť nebude, no kemperom bude horieť rovno pod zadkom, odkazovali študentom tvorcovia projektu vo svojich statusoch a na oficiálnom súťažnom webe. 8. marca odštartovali celý kolotoč zaujímavých stretnutí, náučných workshopov a kreatívnych zadaní.
KEMP je kreatívny event marketingových projektov a zároveň súťaž pre študentov slovenských vysokých škôl, ktorí chcú ukázať svoje najlepšie marketingové znalosti. Organizujú ho študenti Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave v rámci kabinetu marketingu. Študenti tu zbierajú praktické zručnosti, absolvujú workshopy s profesionálmi a musia v krátkom čase prostredníctvom zadaní od reálnych klientov ukázať, čo v nich je.
Prihláseným tímom v zložení copywriter, content creator a grafik muselo v úvodných zadaniach stačiť krátkych 10 minút. Na finálne zadanie dostali týždeň a na ten ďalší – vo štvrtok 22. apríla – sa konalo veľkolepé finále. Niekto pohorel a niekto, naopak, zahviezdil.
Neskutočný drive a práca pod tlakom
Hviezdne tímy sa na workshopoch v réžii agentúry Effectivity rozhodne nenudili. Každý z 25 súťažných tímov dostal názov podľa hviezdy vo vesmíre, aby mohol v marketingovej súťaži, prirodzene, zahviezdiť. Na prvom workshope 18. marca prednášali Peter Rajčák a Mário Poór z agentúry Effectivity o Art Direction a dizajne a porozprávali svojim kemperom aj o storytellingu. Záverečné zadanie, ktoré malo stream zároveň aj doviesť do finále, sa týkalo známej vitamínovej tabletky Celaskon.
„Zadajte do Googlu slovo HERGOT. Kliknite na obrázky a vyberte si z nich jeden ľubovoľný. V headline použite len tri slová a spravte z týchto ingrediencií reklamu na šumivý Celaskon,“ zadali páni z Effectivity úlohu pre tímy. Desať minút je na zadanie príliš málo času, no aj tak sa s ním súťažiaci popasovali slušne.
„Prvý workshop bol založený na tom, ako za desať minút vôbec niečo zo seba vypáčiť von. Taký strestest kreativity. Takže aj rozhodovanie a hodnotenie bolo veľmi spontánne a mohlo tu byť, v tomto mini plusovom zadaní, tých výhercov oveľa viac. Dali sme vyslovene prednosť len niečomu, čo sa tam neopakovalo,“ zhrnul prvý workshop a s ním súvisiace zadanie Peter Rajčák. Prácu pod stresom tímy nepochybne zvládli, dostali feedbacky a o týždeň na nich čakala znovu ďalšia výzva.
Vzdelávanie, networking a spoznávanie
Daniel Abrahám a Michaela Reichová z Effectivity prichystali pre prihlásených študentov tému Dizajn obchodného modelu. Navyše, Miška prišla do reklamnej agentúry pôvodne ako stážistka a postupne sa vypracovala. Snaha, šikovnosť a drive boli aj v jej prípade odmené a porozprávala svoj príbeh súťažiacim.
„Je to o motivácii. Ak niečo chcete, tak si vyberiete, či budete spať pohodlne 8 hodín, alebo len 6, a tie dve hodiny využijete na svoje zlepšovanie sa,“ vyjadrila sa Michaela na margo svojho postupu z pozície stážistu na plnohodnotného člena tímu. Dala do pozornosti aj svoje obľúbené kurzy na sebarozvoj, medzi ktoré patria napríklad Digitálna Univerzita, Digital Marketing Club či kurzy od Madviso.
Okrem iného si pre vysokoškolákov spolu s Danielom prichystali opäť desaťminútové zadanie, ktoré znelo: Oživte aktivačnú kampaň Spookies od Kauflandu o technologickú vychytávku. V hodnotení sa prihliadalo na kreatívny názov, krátky headline, návrh grafiky a samotné prepojenie s už existujúcou kampaňou. Študenti nepoľavili a prišli s naozaj zaujímavými a kreatívnymi riešeniami. „Druhé zadanie bolo založené na inovatívnosti a na tom, ako priniesť do reklamného sveta niečo, čo tu ešte nebolo. Dôraz sa kládol na najnovšie technológie, ktoré máme k dispozícii,“ uviedol Peter Rajčák ohľadom druhého zadania.
Posledná skúška zručností a lákavá výhra na dosah
Na poslednom a zároveň najdlhšom zadaní, na ktoré mali kemperi týždeň, pracovali všetky skupinky, no do záverečného finále sa dostalo len 10 najlepších. Šlo o tri rozdielne zadania od reálnych klientov, od agentúry Effectivity alebo od partnera Tchibo Slovensko. Zástupcovia týchto spoločností a členovia FMK UCM v Trnave boli aj porotcami súťaže.
Za Fakultu masmediálenej komunikácie hodnotili súťažiacich Martin Klementis a Vladimíra Jurišová. Jedným zo zadaní bolo vymyslieť aktivačný lojalitný program pre obchodný reťazec. Ďalším zadaním, pre klienta Tchibo Slovensko, bolo predstaviť koncept komunikácie spoločnosti Eduscho, ktorý sa venuje výrobe a predaju kávy.
Porotcovia hodnotili namakané prezentácie tímových spíkrov a predovšetkým ich stratégiu, ktorú zvolili pri tvorení. Taktiež udržateľnosť výrobkov, sociálny dosah a marketing a, samozrejme, aj samotný potenciál využitia jednotlivých návrhov. „Budeme prihliadať hlavne na to, ako bolo splnené zadanie a tiež na to, akým spôsobom študenti – súťažiaci, a teda kreatívci – mysleli a ako za jednotlivými ideami prišli,“ vyjadrila sa k téme hodnotenia Zuzana Žambochová z Tchibo Slovensko.
„Všetkých desať tímov, ktoré sa prebojovali do finále, splnilo zadanie a teraz bude záležať na tom, ako to dokážu odprezentovať naživo, ako sa dokážu obhájiť a ako dokážu posunúť svoje návrhy ešte ďalej tou prezentáciou. Rozhodovanie pri týchto súťažiach je trošku komplikovanejšie, pretože človek má na začiatku nejaké očakávania, ktoré sa buď postupne napĺňajú, alebo nie. Uvidíme, ako to pôjde kemperom dnes naživo,“ upresnil hodnotenie tímov Mário Poór z reklamnej agentúry Effectivity. Potom už spíker z každého tímu slovne obhájil marketingovú stratégiu a netrepezlivo čakal na vyhlásenie výsledkov.
Veľkolepé finále s cenami, ktorým by odolal len málokto
Finále a prezentácia projektov prebiehala naživo na facebooku FMK UCM. A čo by to bola za súťaž bez veľmi dobrej motivácie, ktorá poháňa súťažiacich vpred? Jeden tím zo spomínanej finálovej desiatky vyhral peňažnú odmenu v hodnote 1000 eur. Táto suma putovala pre výhercov prvého miesta od sponzorov Tchibo Slovensko a od agentúry Effectivity. Aby toho nebolo málo, jeden tím spomedzi všetkých zúčastnených dostal stáž v spomínanej reklamnej agentúre ako zásluhu za svoju dobre odvedenú prácu.
Budeme prihliadať hlavne na to, ako bolo splené zadanie a tiež na to, akým spôsobom študenti – súťažiaci, a teda kreatívci – mysleli a ako za jednotlivými ideami prišli.
Výherný tím s názvom Pollux v súťaži zahviezdil so svojím Aktivačným lojalitným programom pre obchodný reťazec Billa. „Chceli sme prísť s niečím jednoduchým a zároveň niečím, čo by spojilo rodičov s deťmi,“ povedali o svojom projekte dievčatá z víťazného tímu. „Prišli sme s návrhom stavebnice v štýle ostrova pokladov. Vzbudzuje to tajomstvo a deti predsa rady objavujú,“ dodali výherkyne, ktoré sa teraz tešia z peňažnej výhry aj novej skúsenosti.
Ďalší ročník KEMP-u je neistý
Ak si kreatívec a zaujala ťa táto súťaž, mal by si sa prihlásiť do ďalšieho ročníka. Samozrejme, ak sa ho podarí zorganizovať. Na záverečnú otázku moderátora online streamu ohľadom nasledujúceho ročníka z finále marketingovej súťaže KEMP odpovedal koordinátor celého projektu Tibor Lachkovič: „Toto už bola jedna otázka, ktorú som dostal ešte pred tým, ako vyšlo toto finále a stále nevieme. Nevieme na to odpovedať, ešte by sme si mali niekedy poslednýkrát zavolať a dohodnúť sa, ako to dopadne. Takže som veľmi zvedavý, či pôjdeme do KEMP-u č. 2 a či sa spoločne stretneme aj v reálnom kempe, nielen takto online,“ dodal na záver.