Ako prvá vystúpila Nela Pazderková, špecialistka z novozaloženej agentúry Socialists. Táto agentúra sa zameriava na social media a je napojená na kreatívnu agentúru WLB, mediálnu agentúru Starmedia a digitálnu agentúru Digitask. Prezradila nám zopár tipov, ako robiť kampane z case studies, práve od jej klientov, ktorými sú napr. Lunter, Zlatá Studňa či Zott.
„Hackni hacknuté, updatni updatnuté.“
Jedným zo známych klientov tejto agentúry je aj Zlatý Bažant, pre ktorého sme mali vymyslieť kampaň zameranú na ich menej predávaný nealkoholický nápoj. „Kto si však dobrovoľne dá nealko? Buď je to niekto, kto ide ráno do práce, kto ostatných rozváža bezpečne domov, či ten, komu ostal triezvy rozum, a tak dáva na ostatných pozor. Preto sme z nich spravili nealko hrdinov,” opisuje Nela kreatívne rozmýšľanie pri vytváraní kampane. Ako sama hovorí, polovica úspechu je mať dobrých klientov, inak by bez ich súhlasu a podpory nemohli experimentovať. Neline heslo a rada znie: „Hackni hacknuté, updatni updatnuté.“ Inými slovami, pridávaj klasickým funkciám nový význam, hľadaj iný priestor, využívaj prvky sociálnych sietí, očné klamy.
Nečakajte na zverejnenie ponúk, prvý krok je na vás
Nely som sa neskôr osobne pýtala, čo podľa nej človek musí mať, aby sa dostal do marketingovej agentúry. „Je ťažké zadefinovať, čo by človek mal mať. Ja si osobne myslím, že prostredie reklamnej agentúry praje tým, ktorí sú priebojní a v živote sa nestratia. Netreba sa báť ani nulových skúseností. Viac o človeku povie často jeho šmrnc a vyžarovanie. Stáva sa, že príde na pohovor jedinec, ktorý zanechá taký dojem, že máte po zvyšok dňa úsmev na perách. A takého chceme.“ Reklama je rýchly a najmä malý svet, takmer každý pozná každého, čiže občas sa voľné pozície ani nezverejňujú.
„V online reklame treba dôverovať sile Facebook-u a jeho schopnostiam.”
Preto nám poradila: „Nečakajte na zverejnenie ponúk. Jednoducho neváhajte, vyhliadnite si svoju dream job agentúru a napíšte do nej. Skúste niečo netradičné, spomínaný šmrnc by sa mal prejaviť už pri prvom kontakte.“ Práca social media managera je podľa Neliných slov neskutočne pestrá. „Najviac ma baví kreatívna časť, kedy sa môžem realizovať. Sú však aj dni, kedy mi to nejde, čo vie byť pekelne stresujúce,“ hovorí so smiechom Nela. Výhodou tejto práce je aj to, že výsledok je viditeľný takmer okamžite – sú to reakcie ľudí, ktorí sú hlavnou spätnou väzbou.
Facebook-ové zmeny, novinky, aktualizácie…Kto sa v tom má vyznať?
Ďalším vystupujúcim bol Róbert Szabo, momentálne pôsobiaci ako Head of Digital Knowledge v agentúre PS:Digital, ktorú zároveň pomáhal aj rozbiehať. Vo svojej prednáške hovoril o jednej väčšej zmene, s ktorou Facebook experimentuje – presunul všetky príspevky stránok do samostatného feedu a v normálnom newsfeede zostali len príspevky priateľov a reklama. Ide však zatiaľ len o test, ktorý skúšajú v pár krajinách, medzi ktoré zaradili aj Slovensko. Okrem toho nám radil, ako robiť úspešnú reklamu na FB podľa toho, aké ciele ňou chceme dosiahnuť. „Najskôr treba mať cieľ, potom ho povedať Facebooku v jeho jazyku a nakoniec treba dôverovať jeho sile a schopnostiam,“ zhrnul Róbert.
Posledný výstup bol v réžii TRIAD Advertising, konkrétne Kataríny Šebovej, ktorá má v agentúre pod palcom social media brand managerov. Rozhovorila sa o prestížnej konferencii F8, každoročne organizovanej Facebookom, ktorej sa aj zúčastnila. Dokonca nám poskytla náhľad timeline mapy Facebooku na 10 rokov. „Prvé 3 roky je viditeľný focus na samotné ekosystémy Facebook a Instagram. Do piatich rokov sa zdokonalia produkty ako Workplace, Messenger, Groups a iné. Zavŕšenie v desiatich rokoch vidia v technológiách – v prepájaní ľudí (expresné wi-fi, satelity, drony…), umelej inteligencii (zameranie na jazyk, predpovedanie…), virtuálnej a rozšírenej realite,“ vysvetľovala novinky Katka. Nakoniec nám dala tipy na Messenger Bots, ktoré sama aktívne využíva: „Najviac sa mi osvedčil Assist, ktorý mi nikdy nezabudne pripomenúť, aby som zavolala matke a Poncho – Messenger Bots, ktorý ma automaticky upozorní v správe na predpoveď počasia.”
Autor: Tereza Šuveríková