Keď môžu byť otvorené kostoly, prečo nemôžu byť v obmedzenom počte otvorené aj štadióny, ktoré sú v exteriéri, pýta sa PR manažér klubu FC Spartak Trnava.
„Bílí andelé“, tak ako sa hovorí futbalistom Spartaku Trnava, to túto sezónu nemajú vôbec ľahké. Kvôli pandémii spojenej s koronavírusom prišli o značnú časť príjmov, ktorú tvorili najmä lístky zakúpené fanúšikmi. Tí sa totiž kvôli nariadeniam vlády zápasov nemôžu zúčastňovať. „Ak by som to porovnal, je to podobné, ako keby fabrike dovolili vyrábať, ale zakázali predávať,“ vyjadril sa Patrik Velšic, PR a event manažér klubu.
Hráčom sa na domácej pôde darí menej ako bolo zvykom. Podporu z publika nemajú žiadnu. „Chýba im energia z hľadiska a aj to je zrejme dôvod, prečo sme vonku získali takmer rovnaký počet bodov ako doma,“ povedal Patrik Velšic.
Klubu chýbajú fanúšikovia
Ešte v marci hovoril riaditeľ Spartaku Trnava Milan Cuninka o tom, že situáciu, kedy by klub hral, no bez fanúšikov, si nevie predstaviť. Dnes je všetko presne naopak.
Patrik Velšic hovorí aj o tom, že niektoré opatrenia sa nedajú logicky zdôvodniť. „Keď môžu byť napríklad kostoly otvorené, nevieme si vysvetliť, prečo nemôžu byť v nejakom obmedzenom počte otvorené aj štadióny, ktoré sú navyše v exteriéri,“ povedal Velšic.
Celý svet bojuje s pandémiou, prerušili sa rôzne súťaže. Dlho očakávaný turnaj majstrovstiev Európy preložili o rok. „Dôležitosť ochorenia neznižujeme, no tieto opatrenia strácajú racionálne zdôvodnenie, “ poznamenal Velšic kriticky. V súčasnosti máme na Slovensku zákaz zhromažďovania. Naraz môže byť spolu len šesť ľudí.
Tribúny po celom Slovensku zívajú prázdnotou. „Opatrenia zvádzajú k oprávnenej domnienke, že niektoré sektory sú viditeľne zvýhodňované, napriek tomu, že negenerujú žiadny zisk a nemajú pre spoločnosť zásadný ekonomický benefit,“ dodal Velšic.
Po krátkej reprezentačnej pauze je na programe 14. kolo Fortuna Ligy, kedy sa Spartak Trnava predstaví na pôde FK Pohronia v Žiari nad Hronom.
Hovorí sa, že láska ku klubu je láska na celý život. V tomto prípade to určite platí. Mnohí na svoj klub nezanevreli. Fanúšikovia svoj tím podporujú aj v tejto neľahkej situácii. Kupujú si lístky na „virtuálne zápasy“, ktoré sa v skutočnosti neodohrajú. Počas prvej vlny vyzbierali pre klub viac ako 50-tisíc eur. „Je to naozaj výnimočný počin,“ dodal Velšic.
O tom, že Trnava nežije iba futbalom, sa dočítate, v článku Filipa Liptáka o volejbalovom tíme HIT UCM Trnava.