student-summer-jobs-1

Letná brigáda, rok 2014. Balenie hliníkových výrobkov do škatúľ, spájanie plechov dokopy, lepenie etikiet, rátanie plieškov… Áno, presne takáto bola moja náplň práce v jednej nemenovanej firme. Dve eurá na hodinu, osem hodín denne. Samozrejme, víkendy voľné. Nehovorím, niečo mi na tom vyhovovalo. Leto, teplo, letná dovolenka. Vlastne iba pre ten pocit som ráno vstávala a išla do práce. Ten pocit, že za moje vlastne zarobené peniaze si užijem dovolenku. Leto prešlo, dovolenka absolvovaná, peniaze fuč. A teraz čo? Keď si nato  spomeniem…

Ako študentka ktorá  potrebuje peniaze a nechce byť závislá od neustálej pomoci rodičov, som hľadala ďalej. Pozerala som rôzne internetové stránky, keď tu zrazu mi vyskočila skupina na facebooku Hostes, Promo – Trenčiansky, Trnavský, Bratislavský kraj. Hneď som klikla na skupinu. Bolo tam mnoho zaujímavých ponúk. Zrazu mi udrela do očí ponuka: „Dobrý deň, hľadáme tri šikovné hostesky na promo v Trenčíne v obchodnom dome Tesco. V prípade záujmu volajte alebo pošlite mail spolu s prezentačnými fotkami a životopisom. Potom Vám podám bližšie info.
Našťastie som v tejto skupine videla aj kamarátku. Napísala som jej, či by taktiež nemala záujem o túto ponuku. Súhlasila, tak sme išli do toho. Napísanie mailu a zaslanie fotografií boli prvými krokmi k nášmu privyrobeniu. Pani sa nám ozvala a oznámila nám potešujúcu správu, že nás vybrala obe. Ponuka sa týkala predaja voňaviek. O týždeň nato moja cesta viedla smer Tesco Trenčín. Tam som sa stretla s pani, ktorá nás mala na starosti.
V krátkosti nás oboznámila so stratégiou, zaškolila nás.

ebay

„V prvom rade musíte dbať na svoj zjav. Vystrieť sa, usmievať, nahodiť sebavedomý postoj, jednoducho čokoľvek, čo je ľuďom sympatické. Uviesť kto ste, čo robíte. Princípom je dávať a brať tovar do rúk a z rúk zákazníka a degradovať cenu. Keď bude kupujúci príliš tvrdohlavý alebo nerozhodný, tak si ho vezmete bokom a ponúknete mu tovar za 10 eur za kus. Tvárte sa, že je to špeciálna ponuka len a len pre neho. Skôr predáte tovar, keď sa ľudia cítia výnimočne. Ďalšou požiadavkou je, že musíte hovoriť rýchlo, ale zrozumiteľne. V našej uponáhľanej dobe nikto nemá čas ani chuť na dlhé povedačky. Nezačínate hneď s predajom, ale zaujmete ich prieskumom alebo niečím iným, kde sa nebudú hneď viazať. Tým, že im dávate a beriete tovar z rúk cítia stratu príležitosti. Spomínate Vianoce, darčeky, sviatky a vyvolávate v nich chtivosť. Keď rozprávate o iných ľuďoch, ktorí si pred vami vzali viac kusov, vyvolávate závisť. Každý chce to, čo majú iní. Sú to šikovné psychologické hry a aj keď sa vám zdá, že je to hlúposť a nemôže to fungovať, na vlastné oči som videla, že opak je pravdou.“

„Keď rozprávate o iných ľuďoch, ktorí si pred vami vzali viac kusov, vyvolávate závisť. Každý chce to, čo majú iní. Sú to šikovné psychologické hry.“

Cieľom objektu boli najmä staršie dámy, ktoré neváhali dať niekoľko desiatok eur na tento tovar. Čím starší alebo priemernejší človek, tým väčšia šanca na úspech. Keď sme sa po niekoľkých hodinách vracali späť do Nového Mesta nad Váhom, napodiv auto nerozvoniavalo žiadnymi vôňami, aj keď sme sa nimi celý deň striekali. Vyprchali.

Keď som sa spýtala na zárobok, pani mi povedala, koľko som zarobila. Bolo to okolo 50 eur. Usúdila som, že z toho má celkom dobrú výplatu, keďže bola schopná nám dať každej po 50 eur. Boli sme tri. Takto vyzerala moja brigáda na jeden deň. Prostredníctvom takýchto facebookových ponúk si privyrábam popri škole. Vždy sa ponuky líšia. Od promo pre mobileného operátora po hostesku prezentujúcu kávovar. Uprednostním tú, ktorá ma najviac zaujme. Ale môžem povedať, že po tejto skúsenosti by som si už „predajkyňu voňaviek“ nezopakovala.


 

Autor: Radka Bumbálová

Foto: ebay.com, rockstudentcenter.com