Počas prednášky sa Ivana pokúšala objasniť, čo v skutočnosti copywriter robí. Celú prezentáciu tak štylizovala na základe kampane, ktorú ona ako copywriter realizovala. Išlo o kampaň v rámci festivalu Viva Musica, ktorú odprezentovala Slovenská sporiteľňa s názvom Beethoven žije.
V jednotlivých slajdoch sme tak mali možnosť akoby nazrieť do práce copywritera. Prvotným impulzom pre nejakú kampaň je podnet od žiadateľa, v tomto prípade to bola Slovenská sporiteľňa. Copywriter dostane zadanie aj s určitými podmienkami, na základe ktorého sa realizuje tzv. brainstorming, čiže zhromažďovanie nápadov. Po ňom nasleduje reviews, čo je vlastne vytriedenie realizovateľných nápadov. Po tomto kroku sa vyberú tie najlepšie nápady, ktoré následne copywriter naskicuje a s pripraveným materiálom, ako sú fotografie a videá, to posunie žiadateľovi. Dôležitým faktom je, že nikdy sa za žiadateľom nechodí iba s jedným nápadom, ale potrebné sú aspoň tri.
Po odsúhlasení návrhu od žiadateľa ešte len reálne začína ťažká práca copywritera, ktorá zahŕňa množstvo práce a povinností. Nevyhnutnosťou je prepracovať pripravený návrh, zohnať vhodného herca a prostredie na točenie, napísať scenáre na videá, vymyslieť nápady na fotky a taktiež táto profesia zahŕňa aj vymýšľanie rôznych súťaží. Ak by toho ešte nebolo málo, tak je potrebné dohliadať aj na hercov, aby priveľmi nemenili pripravený scenár, čo v tomto prípade Richard Stanke robil naozaj rád. Niektoré improvizácie z jeho strany však vyšli dobre, čiže nechať tak trošku voľnejšiu ruku hercovi nie je vždy na škodu.
Ako sama Ivana povedala, menšou nevýhodou jej práce je, že viac-menej sa nemá ako pochváliť svojím nápadom. Tak ako si maliar podpíše svoj obraz, jej meno ostáva stále akoby v zákulisí. Preto aj vďaka svojej kreativite v rámci kampane Beethoven žije vymyslela točenie videa s Beethovenom s názvom Eince bucket challenge, na základe známej výzvy Ice bucket challenge , v ktorom ho nominovala a tak si aj ona dala akoby podpis k svojej práci.
Autor, Foto: Michaela Stareková