Maroš Hamorský, Matúš Hliboký, Marek Lenčucha, Branislav Macko, Roman Majerský, Marek Surovec. Toto sú mená našich spolužiakov, ktorí od minulého leta pripravujú projekt DOSKA. Myšlienka študentskej súťaže sa zrodila v hlave Maroša Hamorského niekedy v apríli minulého roka. Keďže na Slovensku už existuje pár podobných projektov a chalani nechceli iba kopírovať už zaužívané systémy, hľadali niečo nové, čím by sa odlíšili. Tak vznikol unikátny koncept „battle system“, ktorý celú súťaž zatraktívnil a priniesol jej dynamickosť. Mareka Surovca sme sa opýtali, čo bolo pri príprave projektu zložité: „Začiatky boli veľmi komplikované, nakoľko sme začínali v lete, keď sme boli porozliezaní po celom Slovensku a tak všetky brainstormy a celkovo komunikácia prebiehali zväčša na internete – ako sa na online súťaž patrí. Komplikovaná bola aj tvorba corporate identity, za ktorú sa musíme poďakovať najmä Marekovi Lenčuchovi, ktorý odviedol úžasnú prácu. Bol trpezlivý, zniesol naše námietky, tlak času a vytvoril niečo, čo je veľmi pekné a vystihuje podstatu Dosky a ďalej samozrejme zháňanie hlavného partnera a čakanie. Vždy, keď sme ohlasovali nový krok súťaže, boli sme plní očakávania a nervozity. Vyjde to? Nevyjde? Príjmu to? Bude to úspešné? – To boli pre nás skúšky.“
Kto súťaží?
Registrácia súťaže bola spustená 1. 2. a za tri minúty tridsaťštyri sekúnd sa zaregistroval maximálny počet súťažiacich. Súťažiaci sa prihlasovali ako dvojice zložené s copywritera a grafika. Počet tímov bol obmedzený na 32 najrýchlejšie sa zaregistrovaných. Podmienkou prihlásenia bolo štúdium na vysokej škole, slovenské občianstvo a najviac 26 rokov dosiahnutých v deň registrácie.
Kto vyhráva?
Jedinečnosť súťaže je v systéme súťaženia. Každý tím bojuje o postup do ďalšieho kola iba s jedným tímom. Súťaží sa v piatich kolách. Do prvého kola, ktoré bolo spustené 2. 3. bolo nasadených 32 tímov, do druhého kola, ktorého úlohou je facebook aplikácia postúpila polovica nasadených, do kola tretieho sa zapája osem tímov, ktoré pripravujú mobilnú aplikácii. Štyri tímy, ktoré sa prepracovali do semifinále si zmerajú sily v zadaní microsite a vo finálovom kole budú dva tímy súperiť v príprave komplexnej online kampane. Podmienkou na splnenie zadaní jednotlivých kôl je zaslanie grafického návrhu a explikácie, nevyžaduje sa plná funkčnosť, dôležitý je nápad.
Kto rozhoduje?
O postupe jednotlivých tímov rozhoduje fundovaná porota v zložení: Radovan Grežo (MUW;Digital), Michal Pastier (Zaraguza Digital), Jaro Zacko (Triad Advertising), Samuel Bednár (Vaculík Advertising), Jord Nikov (Digitask), Peter Šebo (Zoznam.sk) a Marek Bobula (Zoznam.sk). Porotcovia hodnotia anonymné práce bodmi a slúžia na rozhodnutie o postupe z konkrétneho kola. Spoluprácu s porotcami si organizátori pochvaľujú, nakoľko sa s nimi už poznajú osobnejšie. Jedná sa o mladých ľudí, ktorých teší podporovať mladé talenty. Za rovnako ústretovú považujú aj spoluprácu s partnermi, ktorých zapojiť do projektu bolo o čosi zložitejšie ako s porotcami, no po ich súhlase s projektom odsúhlasili ceny, o ktorých organizátori nesnívali.
Láka hlavná cena aj „cena útechy“
Motivácia nie len zúčastniť sa, ale aj súťaž vyhrať je veľká. Tím, ktorý sa umiesti v súťaži Doska na prvom mieste vyhráva zrealizovanie výhernej kampane a poskytnutie mediálneho priestoru od spoločnosti Zoznam.sk v hodnote 20 000€, dvakrát iPhone 4 a možnosť vybrať si stáž v jednej z partnerských agentúr (Digitask, MUW; Digital, Triad Advertising, Vaculik Advertising, Zaraguza Digital) alebo v Zoznam.sk. Pre tím, ktorý sa v súťaži umiestni na druhom mieste organizátori pripravili 100€ poukážku na nákup kníh v kníhkupectve Martinus a taktiež možnosť zvoliť si stáž v jednej z agentúr. Hlavným partnerom súťaže je Zoznam.sk a odbornú garanciu má na starosti Asociácia digitálnych marketingových agentúr. Vyhrať môže iba jeden tím, všetky tímy a priaznivcov Dosky poteší afterparty, ktorá sa bude konať po ukončení všetkých súťažných kôl. Marek hovorí: „Afterparty sa bude konať ani nie 24 hodín po ukončení posledného kola 1. 4. v bratislavskom podniku K.C. Dunaj. Program oficiálne začína o 17 hodine. Vyhlásime výsledky súťaže, odovzdáme ceny a potom sa začne oslavovať víťazstvo alebo zapíjať prehra. Pozvaní sú všetci partneri súťaže, súťažiaci a ich priatelia či fanúšikovia. Budeme radi, ak príde čo najviac ľudí, ktorí sa môžu spoznať, podebatovať pri pivku. Samozrejme môžu osloviť aj realizačný tím, ktorý sa afterparty, žiaľ, zúčastní bez mojej prítomnosti, a nadať organizátorom za prebdené noci alebo si jednoducho v uvoľnenej atmosfére užiť Doska game over party a zrelaxovať po skúšaní svojich schopností.“
Budúcnosť s otáznikom
Jednoznačnej odpovede na otázku, či sa súťaž na budúci rok dočká pokračovania, sme sa od organizátorov nedočkali. Nebránia sa takejto myšlienke, ale tiež nechcú predbiehať. Všetko závisí od toho, ako dopadne aktuálny nultý ročník súťaže a aké budú ohlasy. Pokračovať v tradícií Dosky a objavovania nových talentov by sa potešili. A čo súťaž priniesla samotným organizátorom? „Realizácia Dosky nám priniesla mnohé – vrásky na čele (smiech). Teraz vážne, priniesla nám mnohé skúsenosti, rozhľad, známosti, nové možnosti, otvorila poniektorým oči, ukázala smer, ktorým sa chceme uberať. Je to niečo, čo sme vytvorili a začína žiť. Súťaž nám priniesla hlavne skutočne pozitívne pocity a každým dňom prináša mnohé nové. Je to náš prvý spoločný projekt a určite v každom z nás niečo zanechal,“ hovorí Marek.