Ak ešte neviete, čo z vás bude po škole, nezúfajte. Ak na sebe budete systematicky makať, neskôr môžete mať dvere otvorené do medií či reklamných agentúr a stať sa špičkou vo svojom odbore. Títo absolventi FMK sú toho dôkazom.
Monika Farkašová
Monika Farkašová je úspešná absolventka FMK, na ktorú môže byť fakulta právom hrdá. Štartovacou čiarou vo svete marketingu bola o u nej mini agentúra Ej bisťu, ktorú založila počas školy so svojimi spolužiakmi.
Paradoxne, v rozhovore prezradila, že FMK sa jej zo začiatku nezdala dosť dobrá. S odstupom času však uznáva, že je to to najlepšie, čo sa jej v tom čase prihodilo. „FMK dá študentovi všetko, čo potrebuje. Slobodu, aby si uvedomil, kým chce skutočne byť, motiváciu, zmeniť sa, budovať, pracovať na sebe a čas získať prax už počas školy.“
Prvé skúsenosti nadobudla na marketingovom oddelení v Zľavomate. Potom jej kroky smerovali do Zaraguzy, kde si vyskúšala agentúrny život. Jej snom však bolo pracovať v reklamnej agentúre v New Yorku. Je výborný príklad toho, že keď človek chce, dokáže všetko. Aj napriek štyridsiatim neúspešným pokusom sa jej napokon podarilo dostať do malej reklamnej agentúry PI&C, na post digital marketing managera. V súčasnosti si svoje miesto našla v agentúre Dotcom.
Adriana Špronglová
Často sa to nevidí, ale Adriana Špronglová už od strednej školy vedela, čím chce byť. Videla sa ako spíkerka v rádiu a to sa jej určite aj vďaka FMK splnilo. Začínala v Europe 2 a dnes pôsobí v Rádiu Jemné. Počuť ju môžete napríklad v relácií Víkendový oddych.
Tvrdí, že škola je hlavne o tom, že dá rozhľad. „Ak cítite, že máte potenciál a myslíte si, že by vás niečo konkrétne bavilo, nenechajte sa odradiť a choďte do toho. Keď sa budete snažiť a ste šikovní, nie je šanca, že by ste sa nepresadili.“
Nie nadarmo sa o FMK hovorí ako o fakulte, kde sa dajú nazbierať praktické skúsenosti už počas školy. Dôkazom toho je Rádio Aetter, v ktorom môže každý študent naštartovať svoju mediálnu kariéru.
Soňa Cípinová
Absolventi FMK sa nestratia ani v televízii. Príkladom toho je aj redaktorka Soňa Cipínová. Svoje prvé skúsenosti s médiami získala prostredníctvom hereckej role opatrovateľky vo filme Neberte nám princeznú.
V televíznej brandži pokračovala v Mestskej televízii Trnava, kde pracovala 4 roky. Tam sa však venovala skôr marketingu ako spravodajstvu. V roku 2012 jej ale spravodajstvo učarovalo a našla si svoje miesto v televízii Markíza. Tvrdí, že škola ju naučila predovšetkým učiť sa. Aj to je dôležité, keďže život si vyžaduje neustále napredovanie a vzdelávanie.
Práca v televízii je podľa nej nevyspytateľná. Stále je v pohybe a stretáva sa so zaujímavými ľuďmi. Hrdo vyhlasuje, že ju to baví. To, či by vás práca v televízií bavila, môžete zistiť napríklad prostredníctvom našej študentskej televízie FMK TV.
Boris Holečko
Aj Boris Holečko, známy pod prezývkou Slepačí bujón, kedysi šúchal stoličky v Jame a na Skladovej. Najviac sa našiel v audiovizuálnej tvorbe, vďaka čomu je dnes špičkou vo video tvorbe a spolupracuje s mnohými známymi menami a značkami.
Ak vám je povedomý zo Sajfovich vlogov, nie je to náhoda. Spojilo ich Funrádio, kde Boris pôsobí ako video manažér. V rozhovore pre Atteliér prezradil, že univerzita mu rozhodne pomohla v tom, čo robí. Jeho druhým domovom sa počas výšky stala Skladová, kde ho poznali všetci vrátnici, keďže tam trávil často celé noci.
„Za túto možnosť som fakulte veľmi vďačný. Tak isto ako za všetky kontakty, ktoré som vďaka nej získal a dnes ich využívam.“ Hovorí Boris.
Júlia Kováčová
Júlia Kováčová pôsobí ako šéfredaktorka v Novom čase takmer 11 rokov. Tento denník pozná azda každý a aj v roku 2020 sa stal najčítanejším denníkom. Dlho bol súčasťou známeho vydavateľstva Ringier Axel Springer. Až do roku 2018, kedy ho prevzalo vydavateľstvo FPD media a.s., vo vlastníctve Antona Siekela.
Absolventi FMK sú v médiách ako doma, o tom niet pochýb. Možno ani netušíte, že práve ona stojí za úplnými začiatkami Atteliéru. Takto vyzeralo prvé číslo, vydané v novembri 2003.
Juraj Koník
FMK z vás môže vychovať aj držiteľa piatich Novinárskych cien. Samozrejme, ak budete na sebe makať ako Juraj Koník. Tento absolvent FMK začal v médiách pracovať v roku 2006 a drží ho to dodnes. Začínal v televízií TA3, neskôr prešiel do denníka SME a aktuálne pracuje pre Denník N.
Svoje novinárske vlohy v sebe objavil už počas štúdia na vysokej škole. Istý čas dokonca šéfoval časopisu Atteliér. Spolu s Júliou Kováčovou tvorili obsah ešte v dobe, keď bol časopis v úplných plienkach. „Štúdium na FMK pomôže pripraviť sa na médiá iba tým, ktorí to naozaj chcú a pracujú už počas školy buď v dospeláckych médiách, alebo aspoň v tých modelových na školách.“ Tvrdí Juraj Koník.
Alžbeta Saloňová
Aj známa infuencerka Alžbeta Saloňová, ktorú na Instagrame sleduje viac ako 153-tisíc ľudí, je hrdá absolventka FMK. Netají sa tým, že škola jej dala množstvo praktických skúseností a odporučila by ju každému, koho zaujíma práca v médiách alebo v marketingu.
Aj keď si možno myslíte, že Influencerom už môže byť dnes naozaj každý, nie všetci majú tak autentický obsah a verných fanúšikov ako ona. Popri svojom Instagramovom svete ešte dokonca stíha pracovať v RTVS, kde pôsobí spolu s jej partnerom Jakubom.
Peter Švaral
Nelákajú vás médiá ani marketing, ale chceli by ste si založiť vlastný biznis? Aj na to vás pripraví FMK. Peter Švaral absolvoval FMK v roku 2009 a dnes je spoluzakladateľ známeho portálu Fitshaker.
Aj napriek tomu, že nebol z tých študentov, ktorí už počas školy pracovali, tvrdí že na FMK sa našiel a zistil, čo ho baví. „Škola mi veľmi pomohla, to hovorím každému. Človek sa musí naučiť postaviť sa na vlastné nohy a na vysokej má na to najväčší priestor.“ Hovorí Peter Švaral.
Ak vás zaujíma, ako začať budovať svoj biznis z jeho pohľadu, vypočujte si tento podcast
Tomáš Škarba
Absolvent FMK Tomáš Škarba vždy inklinoval k rádiu. Pôsobil ako moderátor v regionálnych rádiách HIT FM a Rádio One. Neskôr sa dostal do rádia Expres, kde si prešiel viacerými pozíciami a v súčasnosti pracuje ako redaktor.
FMK je proste lovebrand, a tak sa rozhodol po rokoch do školy vrátiť. Pôsobí ako externý doktorand a venuje sa problematike falošných správ, dezinformácií a propagandy v digitálnom priestore. Študenti sa s ním môžu stretnúť na predmete mediálny ateliér a tiež v študentskom rádiu Aetter. To po rokoch internetového vysielania minulý rok ako prvé študentské rádio, získalo frekvenciu.
FMK je známa najmä tým, že sa snaží prepájať teoretické vedomosti s praxou. Prednášky od spíkrov z praxe sú na fakulte organizované takmer denne. Vďaka tomu sa absolventi FMK po škole môžu bez problémov zamestnať. Z prieskumu z roku 2020 vyplynulo, že prácu po škole si našlo až 96% absolventov, pričom takmer všetci pracovali už počas štúdia.